Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M. Ezlb9t10
Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M. Ezlb9t10





 
الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  
اشترك في القائمة البريدية ليصلك جديدنا :
آخر المواضيع
date2014-05-25, 2:29 pm
member
date2014-05-25, 12:55 pm
member
date2014-03-19, 10:44 pm
member
date2014-03-03, 10:03 pm
member
date2013-11-09, 10:39 pm
member
date2013-10-04, 4:33 pm
member
date2013-09-30, 6:49 am
member
date2013-09-21, 9:34 pm
member
date2013-09-21, 9:29 pm
member
date2013-09-21, 9:28 pm
member

Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.

Admin
مؤسس المنتدى
Admin

السٌّمعَة : 0
ذكر
نقاط : 22423
Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M. Empty
http://omaarab.7olm.org
Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M. Clock13 2012-02-10, 5:09 pm

Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.

Compréhension ( information transfer ,no production )
§ True /false activity with a quote from the text.
§ Matching ( questions and answers related to reference and inference)
§ Information transfer.
§ Listing items.
§ Text identification.( type of discourse/ how many paragh/ indirect Qs/ select the suitable title…).
§ Identify linking words in a text ( cohesive devices).
§ Discrepancies ( similarities & differences).
§ Auxiliary questions.
§ Identify and match( text with topic sentence, main idea…).
§ Match headings with paragraphs.
§ Multiple choice questions( 4 items, 1 distractor).
§ Match sentences with paragraphs.
§ Provide appropriate title.

Lexis ( tasks should target lexical items .
Mcq ( items selected should only deal with vocabulary).
Cloze passage ( 4 items deleted).
Word attack ( ability to infer meaning from context, synonyms, antonyms, definitions).
Read and pick out words related to feelings, honesty, violence, good deeds) recognition.
Word association technique.
Gap filling ( select 4 items from 8 provided).

C. Grammar .
§ Mcq ( tenses, prepositions…..).
§ Word sequencing ( focus on question word order and complex sentences.
§ Tense concord.
§ Transformation ( rewrite the passage using the 3rd person singular, rewrite the passage using the simple future…..).
§ Editing ( correct mistakes).
§ Sentence completion ( creative aspect expansion…).
§ Combine sentences using provided connectors.
§ Gap filling.
§ Supply punctuation and capitalization ( contextualized ) .
§ Affixation.

D. Pronunciation.
§ Sound recognition (words that rhyme , identification of vowel sounds, consonants, silent letters)
§ Minimal pairs.
§ Grammatical endings (‘ed’ past and final ‘s’ pronunciation.

E. Situation of integration.

This phase is devoted to the reinvestment of the resources in terms of the “knows” and the “know how”
The activities suggested in the previous phases should build up towards the final output and help the pupils to produce a piece of writing in accordance with the situation of communication.

1.Writing of a paragraph:
a- a report
b- a paragraph of different types (descriptive, narrative, expository etc….)
c. story ending

2. correspondence:
a- a letter to a penfriend / an e.mail ( informal).
b- a letter to the authorities, to the local newspaper .... ( formal).
3. a tourist guide to praise one’s area.

4. a listing of do’s and don’ts.
a.giving advice.
b. arguing against /or for something.
c. writing slogans( with or without drawings.)


Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.

ماسينيسا
طالب نشيط
ماسينيسا
طالب نشيط

السٌّمعَة : 30
ذكر
نقاط : 1460
Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M. Empty
Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M. Clock13 2012-02-11, 3:45 pm

[ thanks ]

مرسي
[على] الموضوع تستاهل تقييم و تشجيع [على
]
المجهودات الرائعة
ننتظر
منكـ
المزيد |
دمت مبدعا
و بـــ الله
ـــاركـ
فيك
تح
ــياتي وشكري ليك
دمت



Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.

زيزو
طالب مجتهد
طالب مجتهد

السٌّمعَة : 30
ذكر
نقاط : 783
Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M. Empty
Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M. Clock13 2012-02-22, 10:35 am

طرح جميل ومميز

جزاك الله كل خير


معلومات مفيدة جدا

انتظر كل جميل من قلمك المبدع


Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.

استاذ المنتدى
طالب نشيط
استاذ المنتدى
طالب نشيط

السٌّمعَة : 34
ذكر
نقاط : 1989
Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M. Empty
http://omaarab.7olm.org/
Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M. Clock13 2012-04-02, 6:46 pm

[ thanks ]

مرسي
[على] الموضوع تستاهل تقييم و تشجيع [على
]
المجهودات الرائعة
ننتظر
منكـ
المزيد |
دمت مبدعا
و بـــ الله
ـــاركـ
فيك
تح
ــياتي وشكري ليك
دمت



صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: التعليم في دول المغرب العربي :: المنهج الجزائري-

Urban Leveling manga | Sweet Enemy manga | Black Queen manga | D-List Actress On The Rise manga | Emp’s Contracted Ex manga | Marry to Find Love manga | Mind-Reading Princess manga | Help! My Pokeman Boyfriend Is real | Exclusive Possession of Your Heart manga | Her Majesty Is Busy manga | raw manga | The Strongest God King | read raw manga | Versatile Mage manga | Release That Witch | Springtime for Blossom | Tales of Demons and Gods | تفسير حلم الثعبان | تفسير حلم قص الشعر | تفسير حلم الحمل | initial d apk | h tweaker apk | apk hello neighbor | Apk D-Touch 4.1 | apk jio 4g voice