BEM 1.doc Ezlb9t10
BEM 1.doc Ezlb9t10





 
الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  
اشترك في القائمة البريدية ليصلك جديدنا :
آخر المواضيع
date2014-05-25, 2:29 pm
member
date2014-05-25, 12:55 pm
member
date2014-03-19, 10:44 pm
member
date2014-03-03, 10:03 pm
member
date2013-11-09, 10:39 pm
member
date2013-10-04, 4:33 pm
member
date2013-09-30, 6:49 am
member
date2013-09-21, 9:34 pm
member
date2013-09-21, 9:29 pm
member
date2013-09-21, 9:28 pm
member

BEM 1.doc

Admin
مؤسس المنتدى
Admin

السٌّمعَة : 0
ذكر
نقاط : 22423
BEM 1.doc Empty
http://omaarab.7olm.org
BEM 1.doc Clock13 2012-02-08, 12:40 am


L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM

I) Nature de l’épreuve :

L’épreuve comporte deux parties :

la compréhension de l’écrit et le fonctionnement de la langue (cette partie reflète la compétence 2).
la production écrite : situation d’intégration basée sur le réinvestissement des connaissances acquises. (compétence 3)

L’épreuve est basée sur un support en relation avec les thèmes traités dans le programme qui peut être :
un texte de 12 à 15 lignes ou deux textes de 4 à 6 lignes chacun.
une lettre de type formel ou informel
un dialogue
un poème
une chanson
un email
un panneau publicitaire, d’orientation
coupure de journaux
information présentée sous forme de diagramme, tableau, programme, série d’instruction, etc.

1ère partie :

compréhension de l’écrit
une ou deux activités de compréhension notées sur 5 points
une activité portant sur le lexique notée sur 2 points

Fonctionnement de la langue : deux activités relatives à la syntaxe (sur 5 points) et une activité sur la prononciation (2 points).

2ème partie :
Dans cette partie l’élève doit réinvestir ses ressources en terme de savoir et de savoir faire (know and know how to do) à travers une production écrite en adéquation avec la situation de communication de départ.

II) Typologie des activités :

Dans la 1ère partie :

A) Compréhension de l’écrit :

A1) questions de compréhension:
true and false with a quote from the text
matching questions and answers ( reference and inference
information transfer
listing items
text identification (type of discourse, number of paragraphs, indirect questions, selection of suitable title,tc)
identify the linking words in the text (cohesive devices)
discrepancies (similarities and differences)
auxiliary questions
identify and match (text with topic sentence, main idea and so on)
match headings with paragraphs
MCQ’s with 4 items and 1 distractor
match sentences with paragraphs
provide appropriate title
…/…
…/…

A2) Lexis:

Word recognition ( ability to infer meaning from context, synonyms, antonyms, definitions)
Read and pick out words related to a meaning (e.g. Feelings, physical description, moral quality, etc.)
Word families/sets: completing a table with words related to a given set
Cross the odd word out
Word association ( mind map, a limited number of words to provide…)
Cloze passage (4 items are deleted and to be found in the text)
Mcq’s


B) Fonctionnement de la langue (mastery of language):

B1) syntaxe :

- mcq’s (prépositions, tenses, etc.)
word order
tense concord
give the correct form of the verbs ( in one paragraph)
transformation (rewrite the passage using 3rd person singular, the simple future, starting like this: “Yesterday, …”, complete the second sentence so that it means the same as the one given
editing (correct mistakes of grammar, spelling, punctuation, etc.)
combine sentences using provided connectors (coordination, subordination, reated pronouns, etc.)
affixation

B2) Pronunciation;
sound recognition (pronunciation of ed, identification of silent letters, etc.)
minimal pairs
word stress


Dans la deuxième partie: (production écrite)

A ce niveau, l’élève mobilise et réinvestit ses ressources en termes de savoirs et de savoir -faire à travers une production écrite (descriptive, narrative, argumentative, dialogue, etc.) en rapport avec la situation de communication de départ.

















SAMPLE TEST

Text : from MS4 textbook, p.64 ‘A famous address’.

I:Comprehension: (7 pts)
Activity one: read the text and write ‘true’ or ‘false’. Correct the false statements: (3 pts)
a- Former slaves lived in Georgia.
b- People shouldn’t be judged according to the colour of their skin.
c- M.L. King has got five children.

Activity 2: answer these questions according to the text: (2 pts)
Did black and white Americans enjoy the same rights?
Is M.L. King optimistic about the future?


Activity three: lexis (2 pts)
3.1) Find in the text words that are closest in meaning to the following: (1 pt)
a- change :………………… b- strong belief: …………..……

3.2) Find in the text words that are opposite in meaning to the following: (1 pt)
a- slavery =/= ……………… b- despair =/= …………………….

- Mastery of language: ( 7 pts)
Activity one: spot and correct the mistakes in the following passage: ( 2 pts )
a long time ago, black Americans are not well-treated. Most of they lived in a miserable conditions.

Activity two: Write the verbs in the correct form (3 pts)
M.L. King (to be) a famous black priest. He (to devote) his life to the Blacks’ cause. He (to assassinate) in 1968.

Activity three: pronunciation (2 pts )
Complete the table below with words from the text according to the pronunciation of the diagraph ‘th’:



…………..…….
……………….. ……………………
……………………


II – Written Expression: ( 6 pts)
You certainly heard about (or saw on tv) the events that took place in the suburbs of Paris and other French towns in 2005 when young immigrants demonstrated in the streets, expressing their anger, setting fire to hundreds of cars, etc

Why did it happen?How did it happen? What was the reaction of the police and the authorities?
Write a report to inform your classmates(you can use the school newspaper,the English corner)



EVALUATION GRID

Criteria: Indicators: Max. mastery: Min.
Mastery: Partial
Mastery No mastery:




1- Relevance The candidate writes a paragraph on the topic (the causes of the street demon-
trations in Paris) using the relevant lexis ,eg. Racism, Inequality, riots, violence, bad living conditions, segregation in job opportunities , etc.


2


1.5


1


0




2 - Cohesion - correct use of tenses (simple past and present )
- correct word order
- mechanics of writing (punctuation, spelling, capitalisation
- correct use of sentence connectors .


2


1.5


1


0




3- Coherence -All the sentences tell about the topic.
-They are ordered logically to make up a coherent paragraph.
-Logical connectors are used appropriately


2


1.5




1


0






















PLAN DE FORMATION


Périodicité /dates: Thèmes: Méthodologie: Personnel visé: Contraintes: Recommandations:
De la 3ème semaine de Septembre à la 2ème semaine d’Octobre :
Présentation du manuel de 4èAM (‘On the Move’) -Traitement d’un ‘file’, d’une leçon, temps imparti
-Elaboration de la répartition annuelle Tous les professeurs d’Anglais en commençant par ceux en cahrge des classes de 4èAM -Effectif des participants trop important
- absence du guide du professeur
- contenu du manuel trop dense (6 ‘files’)
- objectifs trop ambitieux
-programme de l’année précédente
non achevé et à terminer en année supérieure - Organiser la formation en groupes restreints
- Accorder les moyens matériels et financiers nécessaires adéquats à une bonne prise en charge des opérations de formations.
-Ttraiter les contenus des manuels de manière sélective et judicieuse (n’enseigner que l’essentiel)
1ère ou
2ème semaine de Novembre
2006 L’évaluation
et l’élaboration d’un sujet de
BEM 1.Familiariser le professeur avec :
-les critères théoriques de l’évaluation
- une typologie d’activités pour chaque partie de l’épreuve
2. Mettre l’accent sur la notion de situation d’intégration
3.elaboration d’un sujet type.
Tous les professeurs d’Anglais en accordant la priorité aux professeurs de 4ème AM. - Evaluation basée sur l’approche par compétences
- critères à considérer Mise en adéquation des méthodes d’évaluation avec les objectifs d’apprtentissage/enseignement de la langue Anglaise.








PLAN DE FORMATION


Périodicité /dates: Thèmes: Méthodologie: Personnel visé: Contraintes: Recommandations:
Septembre Situations d’intégration -discriminer des situations d’intégration
-classer des situations d’intégration P.E.F en charge de 4°A.M. - Organiser la formation en groupes restreints
- Accorder les moyens matériels et financiers nécessaires adéquats à une bonne prise en charge des opérations de formations.

Octobre Situations d’intégration Améliorer des situations d’intégration proposées
P.E.F en charge de 4°A.M. Mise en adéquation des méthodes d’évaluation avec les objectifs d’apprtentissage/enseignement de la langue Anglaise.
Novembre Situations d’intégration.
-évaluation -créer des situations d’intégration
-créer des grilles d’évaluation avec
critères + indicateurs P.E.F en charge de 4°A.M.
Décembre Evaluation -spécimens d’épreuve avec grilles
-analyse/comparaison et amélioration des grilles.
Janvier Associer tous les P.E.F.











BEM 1.doc

زيزو
طالب مجتهد
طالب مجتهد

السٌّمعَة : 30
ذكر
نقاط : 783
BEM 1.doc Empty
BEM 1.doc Clock13 2012-02-22, 11:21 am



جزاك الله كل خير


معلومات مفيدة جدا

انتظر كل جميل من قلمك المبدع


BEM 1.doc

مدرس المنتدى
طالب نشيط
مدرس المنتدى
طالب نشيط

السٌّمعَة : 35
ذكر
نقاط : 1936
BEM 1.doc Empty
BEM 1.doc Clock13 2012-02-22, 3:01 pm

نــــشكرك على

جهـــــــدك و تعبكـــ

موضـــــوعــــ أكثر مــن رائــع

ننتظـــر المزيـــــــــد من إبداعاتــــــكـــــ

و إفاداتكـ

سلــــآآآآمــــ


BEM 1.doc

استاذ المنتدى
طالب نشيط
استاذ المنتدى
طالب نشيط

السٌّمعَة : 34
ذكر
نقاط : 1989
BEM 1.doc Empty
http://omaarab.7olm.org/
BEM 1.doc Clock13 2012-02-22, 7:01 pm

مشــكور على الموضوع

و علـــ إفادتك

لنا و للجمـــيعـ ـــى

ننتظر المزيد من

إبداعاتك و نشاطك

وإفادتك


BEM 1.doc

ماسينيسا
طالب نشيط
ماسينيسا
طالب نشيط

السٌّمعَة : 30
ذكر
نقاط : 1460
BEM 1.doc Empty
BEM 1.doc Clock13 2012-02-22, 7:40 pm

[ thanks ]

مرسي

[على] الموضوع تستاهل تقييم و تشجيع [على]
المجهودات الرائعة
ننتظر

منكـ
المزيد |
دمت مبدعا و بـــ الله
ـــاركـ فيك
تح
ــياتي وشكري ليك
دمت



صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: التعليم في دول المغرب العربي :: المنهج الجزائري-

Urban Leveling manga | Sweet Enemy manga | Black Queen manga | D-List Actress On The Rise manga | Emp’s Contracted Ex manga | Marry to Find Love manga | Mind-Reading Princess manga | Help! My Pokeman Boyfriend Is real | Exclusive Possession of Your Heart manga | Her Majesty Is Busy manga | raw manga | The Strongest God King | read raw manga | Versatile Mage manga | Release That Witch | Springtime for Blossom | Tales of Demons and Gods | تفسير حلم الثعبان | تفسير حلم قص الشعر | تفسير حلم الحمل | initial d apk | h tweaker apk | apk hello neighbor | Apk D-Touch 4.1 | apk jio 4g voice